Next step - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu Next step - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu

Next step

Blijf op de hoogte en volg Hester

05 Augustus 2016 | Canada, Chilliwack

Vers van de pers, vandaag pas besloten en dus vrij nieuw nieuws zo op mijn blog deze keer. Vandaag heb ik besloten om vanaf volgende week de familie Middelburg te verlaten en 1km verderop op mijzelf te gaan. Nu zullen jullie misschien denken wat heeft dat dan voor zin, voor mij heeft dat best wel zin.
Inmiddels gaat de tijd hard en ben ik hier toch al weer een flink tijdje. Al die tijd heb ik mogen verblijven bij de fam Middelburg in hun eigen huis. Ik had mijn eigen kamer maar mocht met hun mee eten, mee genieten van al hun uitjes en was ik eigenlijk volledig lid van de familie. Er werd verwacht dat ik gewoon meedraaide in het huishouden en kon op die manier ook mee profiteren van de andere dingen. Ze hebben mij super geholpen met het opstarten, rekening openen, auto, noem alles maar op. Nu is het tijd om mijn eigen dingen te gaan ondernemen en voor mijzelf te gaan zorgen. Maar aangezien ik nog wel aan het werk ben bij de chickenfarm kan ik niet zomaar weg gaan en door reizen. Nu heeft mijn baas mij een mooie eigen ruimte aangeboden boven zijn garage. Daar heb ik mijn eigen verblijf en moet ik dus ook voor mijzelf gaan zorgen. Dat mag best een uitdaging genoemd worden, want meestal wanneer ik zelf moet koken staat er pizza op het menu. Maar om nou 6 weken pizza te eten wordt een beetje te gek. Dat wordt dus zelf boodschappen doen, eten koken, wassen, schoonmaken, vaat wassen... oke als ik het zo typ klinkt het toch allemaal een stuk minder interessanter als toen hij vertelde dat er een grote tv staat, een heerlijk bank, pooltafel en een grote koelkast.
De bedoeling is dat ik daar in de loop van volgende week heen ga verhuizen en daar zal blijven tot 8 september. Daarna wordt het tijd voor mijn roadtrip door de bergen die ik erg graag wil gaan maken en waar ik al naar uit kijk. Maar tot die tijd moet ik nog "hard" werken in de chickenfarm. Hard zet ik tussen haakjes omdat 2 weken terug de nieuwe kippen zijn gekomen. Aangezien deze kippen nog helemaal moeten wennen aan alles en niet gelijk eieren leggen begon ik deze week met 22 eieren. Inmiddels heb ik er al 189 en gaat het langzaam aan steeds beter. Hopelijk morgen richting de 200. Er zitten gelukkig maar 20.000 kippen in de barn dus genoeg rondjes te lopen in de barn en te checken of het goed met ze gaat.
De afgelopen 12 dagen heb ik achter elkaar gewerkt dus morgen nog 1 ochtendje werken en dan heb ik lekker het weekend vrij. Dus de afgelopen tijd heb ik ook niet heel veel meegemaakt. Het was erg lekker weer, rond de 30 graden dus naast werken lag ik voornamelijk in de pool te dobberen. Totaal niet vervelend, maar toch lekker dat ik komend weekend vrij ben. Nog geen concrete plannen want er is 4H in Chilliwack (schapenshow waar moniek en petra aan mee doen). Inmiddels weet ik alles van de schapen en hoe je die beesten schoonmaakt en verzorgt. Morgen middag ga ik samen met Linda daar naar toe om mee te maken hoe dat dan werkt op shows.

Zoals jullie lezen, een nieuw hoofdstuk in mijn reis Canada komt eraan en wanneer ik helemaal gesetteld ben zal ik wel weer een nieuw berichtje plaatsen met wat foto's van mijn verblijf.
Als jullie nog goede recepten hebben, just let me know. Mijn recepten boek gaat niet veel verder als roti, aardappels en groente, kip en vooral pizza's opwarmen!

  • 05 Augustus 2016 - 05:04

    Lau:

    Hee hessie ga je op jezelf, wat leuk! Zal best ff wennen zijn maar denk dat je er niet verkeerd aan doet :) voor recepten moet je niet bij mij zijn haha.
    Doe je volgende keer ook foto erop van je kippetjes? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.. ohja en hes in de kippen en schapen klinkt toch wel een beetje gek, kom jij soms ooit terug met 2 vlechtjes? :)

  • 06 Augustus 2016 - 22:56

    Leonie:

    Snif Snif..... mijn kleine meisje wordt volwassen..... :)

    Ook ik wacht de recepten met spanning af. Misschien gaat pasta jou ook wel lukken prutsert.

    Succes met je chickies daar!!

  • 09 Augustus 2016 - 21:05

    Anoushka:

    Hey 'buurvrouw'

  • 09 Augustus 2016 - 21:11

    Anoushka:


  • 09 Augustus 2016 - 21:26

    Jen:

    Hey Hes,

    Wat een avontuur. Ga ervan genieten! En er zijn vast wel wat kookboeken te vinden daar

  • 09 Augustus 2016 - 23:43

    Danielle:

    Gaaaaf hessie!

    Genietse en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 03 April 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4201

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 20 Mei 2017

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: