Ontario it is - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu Ontario it is - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu

Ontario it is

Blijf op de hoogte en volg Hester

17 Oktober 2016 | Canada, Niagara Falls

Vandaag ben ik al weer 10 dagen aan de andere kant van Canada, de tijd gaat echt hard. Nadat ik dinsdag mijn laatste dag had gewerkt in de kippies was het woensdag tijd om uit te slapen, op mijn gemakkie mijn spullen te gaan pakken en een relax dagje te hebben. Het liep iets anders.. De eieren belt was gebroken dus Kevin vroeg heel lief of ik nog even een ochtendje wilde werken en het nieuwe meisje wat mij zou vervangen in wilde werken. Sure, dag vrij is ergens nergens voor nodig toch! Dus nog even een ochtendje gewerkt, mooie afleiding van het koffer pakken. Toch nog steeds niet mijn favoriete bezigheid.. Die middag moest ik er wel aan geloven en het viel niet tegen. Toch fijn 2 koffers hebben! :)
Woensdag avond afscheid genomen van de familie Middelburg en daarna was het tijd voor mijn laatste nachtje op de farm. Mijn eigen plekje en ik heb het er super gehad. Donderdag ochtend rond half 10 kwamen Bram en Sandra mij ophalen om mij naar het vliegveld te brengen. Gedag zeggen tegen Kevin en Rebecca en daarna was het tijd om de auto in te stappen. Raar om daar na een half jaar weg te rijden en voorlopig niet meer terug te komen. Ik heb er een super tijd gehad en kijk er met een heel mooi gevoel op terug. Op het vliegveld nog wat gedronken met Bram en Sandra en daarna was het toch ook tijd om van hun afscheid te nemen. Ik heb veel aan hun te danken tijdens mijn tijd bij hun en ook de maanden dat we buren waren.
Toch wel een heel verschil hoor, 3 uur van te voren aanwezig zijn of 1 uur. Mocht voor mijn gevoel zo het vliegtuig in en wegwezen. Vlucht daarin tegen was vreselijk. Hobbel de bobbel en een hoop gestuiter. Het is dat ik vliegen leuk vind, anders weet ik niet of ik zomaar in een vliegtuig terug stap richting Nederland na deze vlucht...
Aangekomen in Toronto stond Jon op mij te wachten en was het tijd om richting zijn huis te gaan. Tijdsverschil tussen BC en Ontario is 3 uur vooruit dus toen ik aan kwam was het al donker en 20 uur. Tijd om wat te eten onderweg en daarna richting Jordan Station. Klein plaatsje wat volgens mij niet eens op de kaart staat, maar het bestaat. Het huis waar ik in te recht kwam heeft hij net gekocht, er is nog geen stromend water, eigenlijk gewoon helemaal niks, maar ik heb een bed! Vrijdag ochtend werd ik door Ted (Jon zijn vader) meegenomen om te laten zien hoe het gaat met zijn nieuwe hobby. Een paar maanden terug is hij samen met een vriend van hem begonnen met bomen om kappen en het hout gebruiken voor allerlei dingen. Kastjes, stoelen, ik weet niet wat die allemaal al heeft gemaakt, een hele hoop. Het nieuwe doel is genoeg hout verzamelen voor het dek van het nieuwe huis. Dat kost wel een paar bomen dus mocht ik mee toen ze er een paar gingen om zagen. Op veilige afstand mocht ik filmpjes en foto's maken en uiteindelijk toen de boom veilig op de grond lag mocht ik helpen met de baby zaag om hem in stukken te zagen. Die zaag was groot zat, maar voor de foto's voor thuis mocht ik ook nog even poseren met het grote monster. Het was leuk om mee te mogen maken, hij had het al over mijn eigen boom om zagen over en paar weken, daar pas ik nog even voor denk ik!
Omdat hij het huis net had gekocht en ook jarig was geweest was het vrijdag avond gelijk tijd voor een Canadees huisfeest. Grote tank bier in het midden van de kamer, hele hoop grote rode cups en mensen overal. Het was erg gezellig en het is echt zoals in de series en films: in elke kamer en op elke plek ligt wel iemand te slapen. Ik was daarom extra blij dat er niemand in mijn bed was gaan liggen en ik gewoon rustig kon tukken. Volgende middag (ochtend was het al lang geweest) was het tijd om op te ruimen en uit te brakken. De rest van de dag niet veel meer gedaan en ook zondag was het een vrij slome start. In de middag ben ik met Carrie (jon zijn moeder) naar Lake Erie gegaan. Ze hebben daar 2 huisjes die ze verhuren en die moesten even opgeruimd en schoongemaakt worden voor de nieuwe vakantiegangers.
Maandag was het Canadese Thanksgiving. Blijkbaar is dat anders als in Amerika want daar is het pas in November, maar vandaag was het tijd voor mijn eerste Turkey! Heel veel eten en gezelligheid en tot vandaag aan toe eten we nog steeds Turkey op brood. Totaal geen straf. Dinsdag heb ik een rondleiding gehad in de tuin en heb ik ook wat geholpen in de tuin. Stekjes poten, heel bijzonder werk maar niet heus, maar ik heb mij wel vermaakt. Begon mij dinsdag avond helaas wat minder te voelen en heb de rest van de week dan ook ziek op bed gelegen. Beetje zonde van de tijd en ik had er helemaal geen behoefte aan, maar je kan er weinig aan doen ben ik bang.
Gisteren voelde ik mij al wel weer wat beter en was het tijd om wel weer wat te gaan ondernemen. Volgens mijn vader kan ik altijd prima op mijn zuignap zitten, maar na een paar dagen gaat dat toch wel vervelen en was het tijd om wel weer wat te gaan doen. Heel hoog op mijn lijstje stond toch wel de Niagara falls. Eerlijk gezegd had ik niet echt een lijstje want ik doe niet zo erg aan plannen en vooraf nadenken maar toch, als je naar Ontario gaat moet je de Niagara falls wel hebben gezien. Niagara falls is niet alleen de watervallen, het is een heel dorp er omheen. Alles is inmiddels in het thema van Halloween maar het is mega toeristisch. Niet helemaal mijn ding dus daar waren we snel klaar, maar de falls waren fantastisch. Heel gaaf om te zien en echt iets waarvan ik zeg: blij dat ik dat gedaan heb! Zoveel water dag in dag uit 24/7 wat daar doorheen stroomt. Waar komt het vandaan??
Vanmorgen heb ik Jon een beetje geholpen met nog wat stekkies poten, maar de lamme helpt de blinde want ook Jon is ziek. Verder vandaag en de rest van de week nog niet heel veel plannen. Komt allemaal vanzelf wel. Op dit moment slapen wij in het huis van zijn ouders want die zijn op vakantie en er is nog steeds geen water in het andere huis. Niet heel handig als je daar "woont"'.
Mijn plannen verder weet ik nog niet zo goed, ben nu aan het kijken voor een paar dagen Toronto en wie weet wat er verder nog op mijn pad komt.

Kleine update van hoe het nu aan deze kant van Canada is, ik hou jullie op de hoogte!

  • 17 Oktober 2016 - 20:15

    Cor:

    leuk om weer wat van je te lezen nicht en nog heel veel plezier de komende tijd

  • 17 Oktober 2016 - 20:51

    Pieta:

    Een geweldige ervaring alles wat jij meemaakt veel plezier nog

  • 18 Oktober 2016 - 21:12

    Tamara:

    Gaaf om te lezen Hes, veel avontuur nog toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 03 April 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4168

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 20 Mei 2017

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: