Een week later - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu Een week later - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu

Een week later

Blijf op de hoogte en volg Hester

09 Juni 2016 | Canada, Chilliwack

Dat er in een week veel kan gebeuren is deze week wel weer gebleken. Nadat ik mij best wel verveelde vorige week woensdag is er weer een hoop gebeurd. Die avond met Bram een rondje gereden met de 7 persoons auto. Het ritje ging weer prima en ik had een goed gevoel bij de auto, aangezien we na het eten waren gegaan waren we wat laat terug en konden we niet meer praten over de auto. Ze zouden mij de andere dag terug bellen. Dat hebben ze ook wel gedaan maar er werd flink moeilijk gedaan over wat kleine dingetjes. Daarbij had ik niet zo'n goed gevoel en dat was dan ook voor mij wel de reden om die auto te vergeten. Jammer maar helaas, dit werd hem niet. Dus maar weer achter de computer gekropen en verder gaan zoeken, samen met Bram heb ik ook nog even een rondje gereden downtown bij wat shops langs en zo had ik vrijdag ochtend samen met Dick een mooi rondje met wat proefritjes. In totaal 3. Eigenlijk bij alle 3 was het wel wat. Van olie lekkage tot trillend stuur, van leuke verkoper naar kwal van een verkoper.....
Na alle ritjes zaten we terug in de auto en inmiddels was de moed wel een klein beetje in mijn schoenen gezakt. Ik wist echt niet meer goed wat ik moest doen en waar ik slim aan zou doen. Iedereen zei wel niet overhaasten en je hebt tijd zat, maar ik was echt wel toe aan wat voor mijzelf. Thuisgekomen maar weer achter de computer gekropen en toen we de site opende was er net een nieuwe auto op gezet. Zag er goed uit, weinig km, goed onderhouden en een betrouwbare auto. Na wat mailcontact met de verkoper ben ik nog die avond samen met Bram naar Mission gereden. Een klein uurtje bij Chilliwack vandaan. In de hoop dat dit hem dan toch zou worden. Over het welkomstcomité maar daar gelaten zag de auto er net zo goed uit als op de foto's en tijdens de proefrit voelde het ook goed. Alle praat daarna, alle afspraken en de tijd daarna bij het verzekeringsbedrijf zal ik jullie besparen. Maar ik kan jullie wel vertellen; sinds vrijdag heb ik dan toch echt een auto.
Na een heerlijk rustige nacht slaap ben ik zaterdag heel de dag met Sandra in de weer geweest, foto's scannen, in mapjes zetten, alles aan de hand. Daarna hebben we op de fiets de foto's weg gebracht en zijn we nog even gestopt bij Jan zijn werk. Hij heeft daar 5 kittens zonder moeder en die moeten met een spuitje melk krijgen. Leuk om een keer te doen maar met mijn allergie ben ik blij dat de kittens hier net weg zijn! Daarna nog maar weer even een fiets tochtje gedaan van 22km, het was tenslotte maar 33 graden.
Zondag was het nog warmer dus ben ik samen met Linda, David en Moniek heerlijk relax naar David zijn opa en oma gegaan. Zij hebben een zwembad in de achtertuin dus dat was heerlijk vertoeven. We zouden eerst naar een Lake gaan, maar Bram wilde bij zijn kippen blijven ivm het weer en Sandra had genoeg zelf te doen.
Na het lekkere weekend kwam deel 2: werk. Stilzitten is prima maar ja, auto gekocht dus moet toch wel wat meer geld binnen gaan komen. Toch maar naar de tuinder toe, we moeten toch wat! Bij deze man kan ik de komende tijd uren maken dus dat is super.
Tot gisteren de buurman langs kwam, hij had gehoord dat er iemand hier werk zocht en hij zoekt iemand voor de zomermaanden die voor zijn kippenfarm wil zorgen en wil eieren verpakken. Om 20.00 maar even bij hem langs gegaan en alles gezien en gehoord en vanaf eind juni heb ik werk in de Kippenfarm tot ongeveer begin oktober.
Dus zo kan je maar zien, in een week kan een hele hoop veranderen. Vandaag heb ik ook voor het eerst echt een hele dag gewerkt, soort van vermoeiend. Morgen ochtend nog een paar uurtjes want ja, vanmiddag zijn mijn ouders aangekomen in Canada en ik verwacht hun morgen rond de middag ergens in Chilliwack.
Jullie zijn weer een beetje op de hoogte, het gaat allemaal een beetje vorm krijgen hier! :)
x

  • 09 Juni 2016 - 07:47

    Simone:

    Gaat goed dus!! Weer genoten van al je info, fijn! De hartelijke groeten aan je ouders. Have fun.

  • 09 Juni 2016 - 11:06

    Lau:

    ook niet leuk... nou wist ik zowat alles al :P

  • 09 Juni 2016 - 12:27

    Marja:

    Hey Hester, veel geregeld deze week! Een mooie auto, ook nog werk gevonden.
    Geniet van de tijd met je ouders en van de bruiloft. Tot horens!

  • 09 Juni 2016 - 18:22

    Pieta:

    Lekker dat je werk hebt gevonden en een auto ben je niet meer afhankelijk van sandra en bram
    Geniet zaterdag van de bruiloft en natuurlijk van je pa en ma
    Groetjes uit holland

  • 09 Juni 2016 - 18:23

    Cor:

    Leuk weer iets te horen en veel plezier met je ouders

  • 09 Juni 2016 - 21:18

    Micha:

    Hessie wat een toestand weer ,maar toffe bak hoor.
    Veel rij plezier.
    Greetings

  • 11 Juni 2016 - 21:48

    Christa De Munck:

    Hoi lieve Hes! Hier ben ik eindelijk dan! Het zijn drukke weken geweest en ik zit nu naast het kijken van het EK voetbal jouw verslagen te lezen! Super leuk om te lezen hoe de eerste weken zijn verlopen! En nu een auto en een baan en dat is weer een geheel nieuwe uitdaging bij een kippenfarm! Op, de Resolutie is het erg druk en daar word je ook gemist! Nu zijn je ouders er gezellig en vanavond feest als ik me niet vergis! Kortom allemaal positief en je weet het Carpe Diem! Allemaal de groetjes daar en tot gauw, liefs en kus van ons allemaal xxx

  • 14 Juni 2016 - 21:16

    Caroline Den Harder:

    Hoi Hester, leuk om je verslagen te lezen. Er is inderdaad een hoop gebeurd in een aantal weken. Fijn dat je al werk gevonden hebt.

    Leuke foto's op Facebook van de bruiloft en de foto met je lieve moeder. Doe de groeten aan je ouders of zijn ze al op doorreis?

    Vanuit Zoetermeer, groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 03 April 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 4162

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 20 Mei 2017

Mijn reis naar Canada

Landen bezocht: