Extra rondreis - Reisverslag uit Toronto, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu Extra rondreis - Reisverslag uit Toronto, Canada van Hester Huysman - WaarBenJij.nu

Extra rondreis

Blijf op de hoogte en volg Hester

13 November 2016 | Canada, Toronto

Mijn laatste verslag is alweer van een maand terug. De tijd gaat hard hier. Na mijn laatste verslag heb ik de 2 weken dat wij in het huis zaten van Jon zijn ouders vooral rustig aan gedaan. Waarom druk maken als het niet nodig is? Ik heb Jon her en der in de tuin geholpen, boodschappen gedaan, huis schoon gemaakt en beetje geshopt. Moet toch wel en keer die nieuwe Jordans gaan vinden. Helaas lukte dat nog niet heel erg en begon na verloop van tijd de "verveling" wel een beetje toe te slaan. Online toch nog een beetje gaan zoeken wat kan ik nog doen hier in de buurt. Ik kwam een rondreis met de trein tegen van een week. Beginnen in Toronto, daarna naar Montreal, dan Ottawa en daarna terug met de trein in Toronto. Even over nagedacht maar eigenlijk niet heel lang, dit was een mooie reis om te doen. In Toronto had ik afgesproken met Ryanna en hebben we samen Toronto onveilig gemaakt. Vooral heel veel gelopen en gezien en de avonden doorgebracht in de bar en ijshockey. Na Toronto was het zondag ochtend tijd om met een goed brak hoofd de trein in te stappen richting Montreal. Na een lange reis van 5.5 uur in de trein kwam ik aan in Montreal en was het tijd om op zoek te gaan naar een Hostel. Uiteindelijk mijn bedje gevonden en gezien de toch wel kleine hangover die ik had en de lange reis heb ik het die avond niet heel laat gemaakt en heb ik prima geslapen. De volgende dag heb ik heerlijk door Montreal heen gewandeld. Heel veel gezien, blaren onder mijn voeten maar het was zeker de moeite waard. Waar ik wel achter ben gekomen is dat Frankrijk en Fransen nooit mijn favoriet gaat worden. Zelfs hier in Canada zijn ze arrogant, eigenwijs en praten ze alleen maar Frans. Heel gauw weg wezen daar dus. De volgende dag rond 12 uur ging mijn trein richting Ottawa. Dat was maar een korte rit, mooi op tijd om mijn hostel te vinden en dat werd deze keer een hostel in een oude gevangenis. Mijn spullen neergezet en maar gelijk een wandeling gemaakt langs alle Parlement gebouwen en gekkigheid. Dat Ottawa de hoofdstad is van Canada zou je niet denken als je daar loopt. Het is vrij rustig, klein en niet heel massaal zoals Toronto en ook Montreal. Na alle parlement gebouwen en hoofdstraatjes was het tijd voor een heerlijke pasta en op de tv de strijd tussen Clinton en Trump. Na 3 uur er naar te hebben gekeken heb ik het opgegeven en ben ik terug gegaan naar het hostel. Het jammere aan dit hostel was wel dat het mega warm was. Oud gebouw waarbij alle leidingen gewoon nog langs de muren lopen in plaats van erin/ertussen en aangezien ik het geluk had dat ik in een kamer lag waar de leiding doorheen liep die het hele gebouw warm moest houden was het een sauna in mijn kamer. Buiten was het -3, in mijn bed lag ik op mijn dekens te slapen.. Vreemde gewaarwording de volgende ochtend toen ik buiten kwam en het zo koud was. 'sMorgens was er de mogelijkheid om een Jail tour te doen. Daarin namen ze je mee door het hele gebouw en lieten ze ook plekken zien die normaal afgesloten zijn. Heel gaaf om te doen, sommige dingen die ze vertelde waren wel een beetje creapy, maar daar moet je maar niet te lang over nadenken. Tegenover mijn hostel was een grote mall dus daar heb ik mij in de middag prima vermaakt. 's avonds makkelijk even een bucket chickenwings besteld en meegenomen. Heerlijk in mijn sauna met een filmpje van genoten. De andere dag moest ik vrij vroeg mijn bed uit om mijn trein naar Toronto te halen. Lange rit weer van 4.5 uur, al ging het nu een stuk makkelijker omdat ik mij niet zo slecht voelde...
Aangekomen in Toronto had ik een wacht tijd van 1.5 uur op mijn bus richting St Catharines. De busrit had ik alleen precies om een **** tijd, dus in plaats van 2 uur duurde hij iets meer als 3 uur.
Bij de bus stond Jon op mij te wachten en was het tijd om weer terug naar Jordan te gaan. In een week tijd kan er blijkbaar een hoop gebeuren want zo waar is er water en stroom in het huis! Dat is toch wel een flinke meevaller.
Heerlijke warme douche genomen en daarna mijn bed in gedoken, slapen in een sauna viel toch echt niet helemaal mee.
Na deze reis ben ik er wel achter dat reizen met een tas niet helemaal mijn ding is. Mijn vorige rondreis was met de auto en lag al mijn zooi verspreid in de auto. Nu moest alles verplicht elke keer in een tas passen en dat is soms best een gedoe. Daarnaast moet je dat ding zelf sjouwen, nee niet mijn ding. Respect voor de mensen die er een paar maanden mee rond trekken.
De volgende dag heb ik mijn tas opgeruimd, je komt dan toch weer een hoop spullen tegen die je helemaal niet nodig had gehad, was gedaan en mijn andere koffer en tas naar het huis gebracht. In een 7 maanden tijd kan je een hoop pessooi bij elkaar verzamelen ben ik achter. Alles een beetje gesorteerd en alvast het een en ander in mijn koffer gedaan.
Ja inderdaad, in mijn koffer gedaan. De meeste mensen zullen het inmiddels wel weten maar voor de kleine duidelijkheid: 1 december land er een vliegtuig vanuit Toronto en in dat vliegtuig ben ik 1 van de passagiers. Het is mooi geweest.
Dat klinkt misschien wel weer heel dramatisch, maar zo is het wel. Ik heb tegen die tijd 7 fantastische maanden gehad, heb onwijs genoten, ik geniet nog steeds, maar het is tijd om weer naar Nederland te komen. Het reizen, het genieten, de ruimte die ik had om van alles te doen waren super, maar ik merk dat ik toe ben aan vastigheid en regelmaat.
Ik kan nog een heel verhaal hier neer gaan zetten over hoe gaaf, fantastisch, mooi het allemaal hier is, hoe mega ervaring dit is, welke kansen ik allemaal heb gehad, hoeveel meer ik nog kan doen en wat dan de hele reden achter het naar huis komen is maar ik vind zelf dat ik dat niet hoef te doen. Het is prima zo, ik sta achter deze keuze en het is goed zo. Moet tenslotte ook nog wat te vertellen hebben als ik naar huis kom?!

Ik zie jullie allemaal weer als ik terug ben. Ik ga de komende 2.5 week nog genieten!!

• 14 November 2016 - 20:46

Cor:

Ha nicht leuk om weer watte lezen van je genoten van je verslag en ga genieten als je weer thuis ben met al je verhalen en dat je ons een reisje canada besoaart is niet het ergste(grapje) wie weet komt dat er ooit nog van

• 14 November 2016 - 20:48

Hester Huysman:

Dat reisje moeten jullie zeker een keer maken en ik ga maar wat graag met jullie mee!

• 15 November 2016 - 09:03

Netty:

Hey Hester, wat een leuk verhaal heb je er weer van gemaakt. Heel gezellig klinkt dat.
    OOk gezellig dat je weer naar huis komt. Geniet nog even daar in Canada.
    Liefs ook van Daan en Anne.

• 15 November 2016 - 15:58

Lau:

leuk verslag weer! En je hebt het nu al een paar maanden niet over je bed gehad woehoee goed bezig! :D

• 15 November 2016 - 16:08

Hester Huysman:

Bedankt Lau! Ik ben blij dat het tenminste iemand opvalt!
    Netty: ik ga zeker nog genieten, doe Daan en Anne de groetjes terug en ik kijk al uit naar de Chocolade letters! :)

• 16 November 2016 - 14:06

Simone:

Dappere dodo!! Allereerst heb ik zó genoten van je verhalen. Ik ben visueel ingesteld dus bij alles wat je beschreef had ik een beeld, al was dat nooit realistisch natuurlijk. Maar het maakte wel dat ik me wel kon/kan voorstellen dat je het daar fantastisch hebt (gehad). Je bent een rijk mens geworden Hes. Super! En, ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek, wat ben je enorm lang onderweg geweest: veel langer dan menigeen had verwacht. Je mag vooral trots op jezelf zijn, en dat zal zo zijn als je weer in ons kikkerlandje bent en op jouw grote avontuur terug kijkt. Ik ben nl. óók een klein beetje trots op dé Hester die dit toch maar mooi heeft gedaan. Wie weet tot lezens en anders tot kijk!

• 21 November 2016 - 14:17

Leen:

Je mag ook gewoon zeggen dat je mij mist hoor ;)